Μεγάλο πλήγμα θα δεχτούν λόγω COVID-19 οι αερομεταφορές στην Ευρώπη και το 2021. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα “χτυπηθούν” περισσότερο από τις αντίστοιχες του κλάδου παγκοσμίως.
Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Η τελευταία οικονομική πρόβλεψη της IATA αποκαλύπτει ότι το 2021 η Ευρώπη αναμένεται να είναι η χειρότερη παγκόσμια περιοχή όσον αφορά τις απώλειες αεροπορικών εταιρειών (- 11,9 δισεκατομμύρια δολάρια) και το περιθώριο EBIT (-9,5%).
- Η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι έχει μειωθεί κατά 70% φέτος. Η χειρότερη απόδοση οποιασδήποτε περιοχής με εξαίρεση την Αφρική (-72%) και τη Μέση Ανατολή (-73%).
- Η ανάπτυξη του RPK το επόμενο έτος αναμένεται να είναι αδύναμη 47,5%. Ακολουθώντας τις αντίστοιχες περιοχές της Ασίας-Ειρηνικού (50%) και της Βόρειας Αμερικής (60,5%).
Μια σε βάθος ματιά στις επιπτώσεις σε εθνικό επίπεδο αποκαλύπτει ότι οι προοπτικές για τον αριθμό των επιβατών και τα έσοδα της βιομηχανίας έχουν μειωθεί σε γενικές γραμμές από την ανάλυση τον Αύγουστο.
Αυτό αναπόφευκτα τροφοδοτεί μεγαλύτερο αριθμό θέσεων εργασίας σε κίνδυνο και αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις.
Σε ολόκληρη την Ευρώπη συνολικά περισσότερες από επτά εκατομμύρια θέσεις εργασίας έχουν χαθεί ή βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο λόγω COVID-19.
Τι δείχνουν οι κρατήσεις για το 2021
Ο αντίκτυπος των ταξιδιωτικών περιορισμών και της καραντίνας στην ταξιδιωτική ζήτηση είναι σαφής.
Οι κρατήσεις εντός της ΕΕ μειώθηκαν κατά 81% για την περίοδο έως τις 10 Ιανουαρίου 2021 σε σύγκριση με τη συνήθη καμπύλη.
Η οικονομική ανάκαμψη θα παρεμποδιστεί από την απώλεια συνδεσιμότητας στις ευρωπαϊκές πόλεις.
Από το 2019, η συνολική συνδεσιμότητα μειώθηκε κατά 68% στη Φρανκφούρτη, 67% στο Λονδίνο, 67% στο Παρίσι, 66% στην Κωνσταντινούπολη, 64% στη Μόσχα και 53% στο Άμστερνταμ.
“Βλέπουμε ελπίδα στα εμβόλια, αλλά ο μαζικός εμβολιασμός είναι ακόμη πολύ μακριά, λέει ο ο Ραφαέλ Σβαρτζμάν, Αντιπρόεδρος της IATA για την Ευρώπη.
Οπότε οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να δράσουν γρήγορα για να βοηθήσουν στη διατήρηση των υπολειμμάτων της αεροπορικής βιομηχανίας της ηπείρου και του δικτύου αεροπορικών μεταφορών.
Δύο προτεραιότητες ξεχωρίζουν αυτή τη στιγμή. Κατ ‘αρχάς, καταργήστε τους περιορισμούς καραντίνας με την εισαγωγή ταχείας δοκιμής COVID-19 των επιβατών αέρα.
Οι τελευταίες οδηγίες από τον EASA και το ECDC επιβεβαιώνουν ότι η καραντίνα είναι αναποτελεσματική στις παρούσες συνθήκες.
Και δεύτερον, συμφωνήστε γρήγορα έναν αναθεωρημένο κανονισμό για τους διαδρόμους σύμφωνα με τις κοινές συστάσεις της βιομηχανίας, προκειμένου να διατηρηθούν οι αεροπορικές διαδρομές και ο ανταγωνισμός”.
Πηγή tourismtoday.gr