Τον καιρό της πανδημίας COVID-19 και της ισχύος περιοριστικών μέτρων, οι αγορές των καταναλωτών από απόσταση έχουν καταστεί ο συνηθέστερος τύπος συναλλακτικής δραστηριότητας. Η αύξηση του όγκου συναλλαγών από απόσταση έφερε στην επιφάνεια παθογένειες της αγοράς που προϋπήρχαν (βλ. τη φούσκα των ηλεκτρονικών καταστημάτων κατά την περίοδο του πρώτου απαγορευτικού), ενώ προκάλεσε και νέου είδους προβλήματα, όπως οι δυσλειτουργίες των υπηρεσιών ταχυμεταφοράς και οι συχνές καθυστερήσεις παράδοσης των αγαθών στους καταναλωτές. Παράλληλα, τις τελευταίες μέρες, στην καθημερινότητά μας έχει κάνει την εμφάνισή της μία νέα έννοια, αυτή της σύμβασης “click away”.
Γράφει ο δικηγόρος, νομικός σύμβουλος ΕΚΠΟΙΖΩ, Βίκτωρ Τσιαφούτης
Οι αγορές από απόσταση αποτελούν πεδίο συναλλαγών όπου εντοπίζεται ιδιαίτερα αυξημένη η ανάγκη προστασίας του καταναλωτή. Καταρχάς, σύμβαση από απόσταση είναι κάθε σύμβαση η οποία συνάπτεται μεταξύ του προμηθευτή και του καταναλωτή, στο πλαίσιο ενός οργανωμένου συστήματος πωλήσεων από απόσταση ή παροχής υπηρεσιών, χωρίς την ταυτόχρονη φυσική παρουσία τους, αλλά με αποκλειστική χρήση ενός ή περισσότερων μέσων επικοινωνίας από απόσταση (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλεομοιοτυπία, διαδίκτυο κτλ.), μέχρι και τη στιγμή σύναψης της σύμβασης.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr