Η GM δεν σκοπεύει απλώς να μετατρέψει πολλά από τα μοντέλα της σε ηλεκτρικά τα επόμενα χρόνια, αλλά θέλει να σταματήσει πλήρως την κατασκευή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως αναφέρει το CNBC, η GM έχει παρουσιάσει σχέδια για την πλήρη εξάλειψη των εκπομπών ρύπων από νέα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035. Ενώ αυτό προσφέρει τεχνικά ένα άνοιγμα για το υδρογόνο και άλλους παρόμοιους κινητήρες μηδενικών εκπομπών, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει ξεκάθαρα ότι θέλει ένα «ηλεκτρικό μέλλον».
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου της εταιρίας για να σταματήσει εντελώς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2040. Το σχέδιο περιλαμβάνει τη μετάβαση σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παγκοσμίως έως και το 2035 και στις ΗΠΑ έως το 2030 αλλά και τη χρήση εγκαταστάσεων φιλικότερων προς το περιβάλλον. Η GM σκοπεύει να προσφέρει 30 νέα EV μοντέλα έως το 2025 και ελπίζει ότι τα περισσότερα ή όλα τα Cadillac θα είναι ηλεκτρικά έως και το 2030.
Αν και η GM έχει υποστηρίξει και στο παρελθόν τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, έχει κατηγορηθεί ότι προσαρμόζει τα σχέδιά της ανάλογα με το «ποιος διευθύνει» τις ΗΠΑ. Υποστήριξε την αγωγή της κυβέρνησης Trump που προσπάθησε να αποτρέψει την Καλιφόρνια να ορίζει από μόνη της ανεξάρτητους κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά υποχώρησε λίγο μετά τη νίκη του Joe Biden. Ο πρόεδρος Biden υπέγραψε μια σειρά πολιτικών υπέρ του περιβάλλοντος μόλις μια ημέρα πριν από την ανακοίνωση της GM, συμπεριλαμβανομένης και μίας για τον έλεγχο των εξελίξεων στα ορυκτά καύσιμα. Η GM γνωρίζει σαφώς πως πλέον δεν έχουν απομείνει πολλοί υποστηρικτές στον Λευκό Οίκο υπέρ των μηχανών εσωτερικής καύσης.
Το ερώτημα είναι αν θα ακολουθήσουν και άλλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Ford και η Fiat Chrysler έχουν ήδη μιλήσει για να φέρουν ηλεκτρικά μοντέλα εδώ και χρόνια, αλλά δεν έχουν ακόμη ορίσει ένα χρονικό σημείο στο οποίο θα κάνουν τη μετάβαση στα EV οχήματα. Ενώ η ανακοίνωση της GM μπορεί να αφορά και το γεγονός ότι θέλει να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις εκτός του ότι θέλει να βοηθήσει τον πλανήτη, αυτό τελικά ίσως να μην είναι πρόβλημα εάν ωθήσει κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.