Του Petr Svab
Date: 04/04/2021 Time: 11:52
Το YouTube έχει διαγράψει περίπου 2,5 εκατομμύρια “dslikes” του Προέδρου Τζο Μπάιντεν από βίντεο στο επίσημο κανάλι του Λευκού Οίκου, σύμφωνα με στοιχεία που συλλέχθηκαν και δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο από έναν ερευνητή που προτιμά να παραμείνει ανώνυμος. Το YouTube ανακοίνωσε πρόσφατα ότι δοκιμάζει μια νέα σχεδίαση σελίδων που αποκρύπτει τον αριθμό των “dislikes”.
Η πλατφόρμα βίντεο της Google επιτρέπει στους χρήστες να βάζουν στα βίντεο είτε έναν αντίχειρα προς τα πάνω (like) είτε έναν αντίχειρα προς τα κάτω (dislike). Για τουλάχιστον δύο χρόνια, εφαρμόζει μια πολιτική κατάργησης των επισημάνσεων “μου αρέσει” και “δεν μου αρέσει” που θεωρεί ανεπιθύμητες.
«Έχουμε εφαρμόσει πολιτικές και συστήματα για να διασφαλίσουμε ότι η συμμετοχή στο YouTube είναι αυθεντική και να καταργήσουμε τυχόν δόλιες μετρήσεις», δήλωσε εκπρόσωπος του YouTube στην The Epoch Times μέσω email, αλλά όταν ρωτήθηκε, δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα κριτήρια που χρησιμοποιούν για να πραγματοποιήσουν αυτές τις αποφάσεις.
Τα βίντεο του Λευκού Οίκου βλέπουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις σε συνεχή βάση, αλλά φαίνεται ότι εξαφανίζονται μόνο τα dislikes.
Το κανάλι έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 300 βίντεο που έχουν συγκεντρώσει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια dislikes, εκ των οποίων σχεδόν 2,5 εκατομμύρια αφαιρέθηκαν, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στον ιστότοπο 81m.org. Ο αρθρογράφος του ιστότοπου άρχισε να παρακολουθεί την συμμετοχή στις 26 Ιανουαρίου και έχει δημοσιεύσει όλα τα δεδομένα καθώς και τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή τους, αλλά δεν θα αποκάλυπτε την ταυτότητά του όταν ρωτήθηκε μέσω email.
Το YouTube διαγράφει περίπου 8.000 επισημάνσεις “δεν μου αρέσει” ανά βίντεο κατά μέσο όρο. Δεν αφαιρέθηκε ούτε ένα ”μου αρέσει”, όπως δείχνουν τα δεδομένα.
Ακόμα και μετά τις παρεμβάσεις, τα δεδομένα δείχνουν ότι τα βίντεο έχουν σχεδόν έξι φορές περισσότερες επισημάνσεις “δεν μου αρέσει” από ότι “μου αρέσει” κατά μέσο όρο. Χωρίς παρέμβαση η αναλογία θα ήταν πάνω από 17 “δεν μου αρέσει” για κάθε “μου αρέσει”.
Οι δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν ότι ορισμένοι υποστηρικτές του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ παίρνουν πρωτοβουλία στο να βάλουν dislike στα βίντεο του Λευκού Οίκου με τον Μπάιντεν. Τα βίντεο λαμβάνουν συχνά χιλιάδες επισημάνσεις “δεν μου αρέσει” λίγο μετά την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο, με ένα μεγάλο μέρος των dislike να διαγράφονται αργότερα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, σύνολα από dislikes αφαιρούνται περίπου μία φορά κάθε ώρα, διατηρώντας τον αριθμό dislike γύρω στον ίδιο αριθμό. Σε άλλες περιπτώσεις, ένα μεγάλο μέρος των dislikes θα μειωθεί ταυτόχρονα, υποδεικνύουν τα δεδομένα.
Ο ιστότοπος 81m.org παραθέτει αποτελέσματα της ίδιας ανάλυσης για πολλά άλλα κανάλια YouTube με μεγάλη ακροαματικότητα. Κανένα από αυτά δεν επέδειξε αφαίρεση των dislikes αυτού του μεγέθους.
Τα βίντεο του PewDiePie, ενός από τα πιο δημοφιλή κανάλια στην πλατφόρμα, δείχνουν κάποιες αφαιρέσεις likes και dislikes, αλλά ποτέ περισσότερες από μερικές δεκάδες ανά βίντεο, με βάση μια ανασκόπηση των δεδομένων για τα τελευταία βίντεο στο κανάλι.
Το YouTube ανακοίνωσε πρόσφατα τη δοκιμή μιας σχεδίασης που εξακολουθεί να περιλαμβάνει το κουμπί “Δεν μου αρέσει”, αλλά δεν δείχνει πλέον τον αριθμό των dislikes.
«Αυτή είναι μια δοκιμασία για μια μικρή ομάδα χρηστών και είναι μια απάντηση στις παρατηρήσεις των δημιουργών ότι ο ορατός αριθμός μπορεί να επηρεάσει την ευημερία τους», δήλωσε ένας εκπρόσωπος μέσω email.
Το YouTube και ο ιδιοκτήτης του, η Google, έχουν από καιρό αντιμετωπίσει κατηγορίες για πολιτική προκατάληψη. Οι εταιρείες δήλωσαν ότι τα προϊόντα τους έχουν αναπτυχθεί και λειτουργούν ως πολιτικά ουδέτερα, αλλά οι λογαριασμοί των εργαζομένων και το εσωτερικό υλικό που διέρρευσε δείχνουν ότι οι εταιρείες εμποτίζουν την πολιτική τους στα προϊόντα τους.
Σύμφωνα με τον ερευνητή ψυχολόγο Ρόμπερτ Έπσταϊν, η Google μετατόπισε εκατομμύρια ψήφους στις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου παρακάμπτοντας τα αποτελέσματα αναζήτησης και άλλα εργαλεία σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές.
«Τα αποτελέσματα αναζήτησης Google ήταν έντονα προκατειλημμένα υπέρ των φιλελεύθερων και των Δημοκρατικών. Αυτό δεν ισχύει για το Bing ή το Yahoo », δήλωσε ο Έπσταϊν στον Τάκερ Κάρλσον του Fox News, αναφερόμενος σε δεδομένα από περισσότερους από 700 ψηφοφόρους που συνεργάστηκαν μαζί του για να παρακολουθήσουν τα αποτελέσματα που έλαβαν από κανάλια όπως αποτελέσματα αναζήτησης, υπενθυμίσεις, προτάσεις αναζήτησης και newsfeeds πριν από τις εκλογές.
Η Google είχε προηγουμένως απορρίψει τα αποτελέσματα της έρευνας του Έπσταϊν.