Σε 195.003 καταναλωτές κόπηκε το ρεύμα λόγω οφειλών. Στους 153.520 οι πελάτες της Καθολικής Υπηρεσίας
Βροχή πέφτουν από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας οι εντολές αποσύνδεσης ρεύματος ακόμη κι εν μέσω πανδημίας.
Τα στοιχεία που δημοσιεύει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στην έκθεση πεπραγμένων της για το 2020 είναι αποκαλυπτικά, και καταγράφουν αύξηση των εντολών που δέχτηκε ο Διαχειριστής Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) για να κόψει… τις παροχές ηλεκτρικού ρεύματος σε οφειλέτες αλλά και σε κατοικίες και επιχειρήσεις, που για διάφορους άλλους λόγους οι ιδιοκτήτες τους θέλησαν να παύσουν την ηλεκτροδότηση των ακινήτων τους.
Για το 2020, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΡΑΕ οι εντολές αποσύνδεσης πελατών στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα ανήλθαν στις 417.590, όταν το 2019 ήταν 360.644. Δηλαδή ήταν περισσότερες κατά περίπου 16% σε ένα χρόνο.
Από τις 417.590 ο ΔΕΔΔΗΕ εκτέλεσε, δηλαδή έκοψε το ρεύμα σε 195.003. Στο σημείο αυτό να τονιστεί, όπως αναφέρει η ΡΑΕ, ότι πολλές εντολές αποσύνδεσης, ανακλήθηκαν από τους προμηθευτές για το λόγο αυτό εμφανίζονται να έχουν εκτελεστεί σχεδόν οι μισές.
Οι εντολές επανασύνδεσης, ( η επαναφορά της ηλεκτροδότησης σε οφειλέτες που πλήρωσαν τους λογαριασμούς τους αφού τους κόπηκες το ρεύμα ή σε ιδιοκτήτες εμπορικών ακινήτων που θέλησαν να ενεργοποιήσουν εκ νέου τις παροχές τους), που έλαβε ο Διαχειριστής καταγράφονται υψηλότερες σε σχέση με τις εκτελεσθείσες εντολές αποσύνδεσης. Είναι 340.306. Από αυτές ο ΔΕΔΔΗΕ εκτέλεσε τις 327.104. Η ΡΑΕ αποδίδει το… παράδοξο των υψηλότερων εντολών επανασύνδεσης έναντι εκείνων της αποσύνδεσης στο ό,τι ο ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε το 2020 στην εκτέλεση εντολών που είχαν εκδοθεί το 2019 καθώς εξαιτίας διαφόρων τεχνικών λόγων καθυστέρησαν να υλοποιηθούν.
Η παύση εκπροσώπησης
Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν και οι εντολές που εξέδωσαν οι προμηθευτές ηλεκτρικής για την παύση εκπροσώπησης πελατών τους.
Πρόκειται, με πιο απλά λόγια, για τις καταγγελίες των συμβάσεων προμήθειας ρεύματος. Τις εφαρμόζουν οι εταιρίες παροχής ρεύματος κατά κύριο λόγο σε κακοπληρωτές πελάτες τους. Η παύση εκπροσώπησης ακολουθεί την εντολή αποσύνδεσης και το επόμενο βήμα είναι η υπαγωγή του πελάτη στον Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας.
Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΡΑΕ, οι εντολές παύσης εκπροσώπησης που εκτέλεσε ο ΔΕΔΔΗΕ για λογαριασμό των προμηθευτών ανήλθαν πέρυσι στις 230.678, ενώ το 2019 ήταν στις 280.962.
Η Καθολική Υπηρεσία
Μεγάλη αύξηση καταγράφεται και στον αριθμό των νοικοκυριών κι επιχειρήσεων που υπάγονται στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας.
Οι καταναλωτές που μετέπεσαν στο συγκεκριμένο σύστημα εκτινάχθηκαν στους 153.520 και ήταν περισσότεροι κατά 21% σε σχέση με το 2019 (127.252). Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2018 ήταν μόλις 33.726 πελάτες.
Η Καθολική Υπηρεσία θεσπίστηκε το 2011 για τους οικιακούς και επαγγελματίες καταναλωτές ρεύματος που δεν εκπροσωπούνται από προμηθευτές (κατόπιν καταγγελίας της σύμβασης) και αδρανούν στην αλλαγή ή την εύρεση προμηθευτή ρεύματος. Η συγκεκριμένη κατηγορία των πελατών μπορεί να αιτηθεί την ηλεκτροδότηση της από την καθολική υπηρεσία. Τα τιμολόγια είναι «τσουχτερά» κατά 12% υψηλότερα σε σχέση με τα τρέχοντα.
Το καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας είχε χρησιμοποιηθεί ως «καταφύγιο» από πολλούς κακοπληρωτές τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των καθυστερήσεων του ΔΕΔΔΗΕ να εκτελεί τις εντολές αποσύνδεσης των οφειλετών.
Πηγή ot.gr