Σύσκεψη της Πρωτοβουλίας Ν. Αιγαίου για τον Τουρισμό και διεύρυνση των φορέων που την απαρτίζουν
Με διευρυμένη σύνθεση συνεδρίασε η Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμού, χθες, Τετάρτη 19 Μαΐου 2021, λίγες ημέρες μετά το άνοιγμα του ελληνικού Τουρισμού, αφού για πρώτη φορά, συμμετείχαν με τη διαδικτυακή τους παρουσία, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνης Ηλιόπουλος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Νάξου, Μανώλης Μπαρδάνης, η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μυκόνου, Μαρία Κουσαθανά, η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πάρου, Μάνια Αμπατζή και η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, Κωνστανίνα Σβύνου.
«Καλωσορίζουμε τα πρόσωπα και την πιο ενεργή παρουσία των φορέων που εκπροσωπούν στην Πρωτοβουλία, που εκ της σύνθεσης αλλά και της λειτουργίας της αφορά τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου στο σύνολό τους. Όσοι είστε σήμερα εδώ, συγκροτείτε μια πολύ δυνατή ομάδα, αφού εκπροσωπείτε το 35% του ελληνικού Τουρισμού», τόνισε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος.
Κατά την σύσκεψη, συζητήθηκαν μια σειρά από θέματα, όπως το σχέδιο επικοινωνιακής προβολής και προώθησης μάρκετινγκ, οι προκλήσεις που έχουν αντιμετωπιστεί και το σχέδιο δράσης για τα επόμενα βήματα, για να διαπιστωθεί από κοινού το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού, προετοιμασίας και ετοιμότητας της Πρωτοβουλίας.
Στην τηλεδιάσκεψη της Τετάρτης, εκτός από τα νέα μέλη, που προαναφέρθηκαν, συμμετείχαν ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Γιάννης Πάππου, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου και Γενικός Γραμματέας της ΕΣΕΕ, Νίκος Μπόνης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, Χρήστος Μιχαλάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Μανώλης Μαρκόπουλος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Γιώργος Ματσίγκος και ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Κώστας Χρυσοχοΐδης.
Αρχικά, την ικανοποίησή τους εξέφρασαν όλα τα μέλη για τα πρώτα δείγματα της τουριστικής περιόδου του 2021, που ξεκίνησε με πολύ καλούς οιωνούς για το Νότιο Αιγαίο, αφού στα διεθνή αεροδρόμια του φθάνουν όλο και περισσότερες πτήσεις από όλο και περισσότερες χώρες προέλευσης. Ενδεικτικά, μόνο το τριήμερα 14-17 Μαΐου, περίπου 10.000 επισκέπτες έφτασαν στα διεθνή αεροδρόμια του Ν. Αιγαίου από 13 χώρες.
Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης ενημέρωσε τα μέλη σχετικά με την παρέμβασή του προς τα αρμόδια υπουργεία, με την οποία ζητά την ανά νησί ταξινόμηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), αλλά και σχετικά με τις συντονισμένες ενέργειες προς την ίδια κατεύθυνση με πολιτικούς εκπροσώπους και από άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, προς την κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο Περιφερειάρχης επεσήμανε ακόμα ότι έχει ληφθεί η πρόνοια, ώστε η επιχείρηση «Μπλε Ελευθερία» να περιλαμβάνει ένα πλεόνασμα εμβολίων της τάξης του 15%-20%, ώστε εκτός από τους μόνιμους κατοίκους να καλυφθούν και οι εργαζόμενοι / επαγγελματίες του τουρισμού, που εργάζονται ή δραστηριοποιούνται, αλλά δεν διαμένουν μόνιμα σε κάποιο από τα νησιά του Ν. Αιγαίου.
Ακολούθησε η παρουσίαση του επικοινωνιακού μίγματος για την προβολή των νησιών του Αιγαίου, το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακή διαφήμιση καθώς και ενέργειες δημοσίων σχέσεων, όπως webinars και προγράμματα φιλοξενίας.
Μέχρι στιγμής, η Περιφέρεια έχει σχεδιάσει δράσεις συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1.200.000 με ιδίους πόρους, οι οποίες περιλαμβάνουν ενδεικτικά:
– Συνδιαφήμιση με κορυφαίους tour operators και αεροπορικές εταιρείες, που είναι market leaders σε σημαντικές γεωγραφικές αγορές-στόχους για τους προορισμούς, όπως Tui, Jet2, EasyJet, DerTour, FTI, Grecos. Xρησιμοποιείται ένα τεράστιο εύρος online δράσεων, όπως Display advertising, social media advertising, B2C και Β2Β email campaigns, B2B contests, retail advertising, VOD campaigns, Google ads, programmatic, αλλά και κάποιες offline ενέργειες, όπως προβολή με banners των προορισμών σε βιτρίνες γραφείων των tour operators.
– Καμπάνια στις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές πλατφόρμες, όπως Expedia, Hotels.com, Tripadvisor, eBookers
– Προγραμματική διαφήμιση στις σημαντικές γεωγραφικές αγορές-στόχους, μέσω της οποίας προσεγγίζονται κοινά που ικανοποιούν συγκεκριμένα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά, π.χ. διαφήμιση μόνο προς τους θεατές που έχουν προβεί σε αναζήτηση στο διαδίκτυο ανταγωνιστικών προορισμών.
Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός του μάρκετινγκ μείγματος ανά χώρα-στόχο βασίζεται στις εκθέσεις και τα στοιχεία, με τα οποία τροφοδοτεί την Περιφέρεια η Horwath HTL, η κορυφαία εταιρία παροχής συμβουλών σε θέματα τουρισμού και φιλοξενίας, με 50 γραφεία σε όλο τον κόσμο, και με πελατολόγιο που περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες και αεροπορικές εταιρίες, με την οποία η Περιφέρεια ανανέωσε τη συνεργασία που ξεκίνησε το 2020.
Το Γραφείο Τύπου