Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Ιαβέρη, εκπαιδευτή σε Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης, στους ελληνικούς δρόμους διεξάγεται καθημερινά ένας εμφύλιος, που ο ένας σκοτώνει τον άλλο με κάποιο όχημα.
Τι φταίει και η πρώτη αιτία θανάτου στην Ελλάδα στις ηλικίες 18-44 ετών είναι τα τροχαία ατυχήματα;
Το τραγικό τροχαίο του διάσημου τράπερ MadClip είναι ένα από τα εκατοντάδες που στοιχειώνουν την Ελλάδα με πολλούς νεκρούς και τραυματίες κάθε χρόνο. Δεν είναι τυχαίο, ότι πολλά από αυτά τα τροχαία, οφείλονται στην έλλειψη σωστής συμπεριφοράς την ώρα που κρατάμε το τιμόνι, είτε του αυτοκινήτου μας, είτε της μοτοσυκλέτας μας.
Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, ένας εκ των τριών γιων του γνωστού οδηγού αγώνων αυτοκινήτων Ιαβέρη και εκπαιδευτής στη Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» μίλησε στο Sputnik για τα αίτια που όπως αναφέρει και ο ίδιος στην ιστοσελίδα του «η πρώτη αιτία θανάτου στην Ελλάδα στις ηλικίες από 18 έως 44 ετών είναι τα τροχαία».
Τι φταίει για αυτή τη μακάβρια πρωτιά; Οι Έλληνες αγαπάμε την υπερβολική ταχύτητα;
«Όχι δεν είναι θέμα ταχύτητας, δηλαδή εάν εξαιρέσουμε κάποια δυστυχήματα και κάποια άλλα επειδή τα αυτοκίνητα λιώσανε κι επειδή πίσω από το τιμόνι ήταν κάποιος αναγνωρίσιμος ή διάσημος, τα τροχαία δυστυχήματα συντελούνται καθημερινά από απλούς συμπολίτες μας, μέσα σε κατοικημένες περιοχές, δίπλα στο σπίτι μας που σκοτώνονται, αλληλοεξοντώνονται σε έναν εμφύλιο πόλεμο που ο ένας σκοτώνει τον άλλο. Φταίει η έλλειψη παιδείας και κουλτούρας. Κανένας από εμάς, όλοι οι Έλληνες, δεν εκπαιδευτήκαμε από τους γονείς μας σε τέτοιο επίπεδο που να ανεβάσουμε το επίπεδο αυτοεκτίμησης και να θεωρούμε ότι κάνουμε κάτι δύσκολο κι επικίνδυνο» είπε.
Ο κ. Ιαβέρης επισημαίνει ότι οποιοδήποτε αυτοκίνητο που τρέχει με πάνω από 60 χιλιόμετρα «αν τρακάρει θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα».
Αναφερόμενος στο ρόλο της Πολιτείας και των ποινών που προβλέπονται για όλους εκείνους τους οδηγούς που δεν τηρούν τον Κώδικα Οδικής Συμπεριφοράς (Κ.Ο.Κ) είπε ότι «η Πολιτεία αδιαφορεί πλήρως και δεν έχει αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο».
Μάλιστα αναφέρεται στην περίπτωση που περιπολικά της Αστυνομίας είχαν καταδιώξει τον Mad Clip που έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα και «έφτασε από την παραλιακή στον Ταύρο όπου και κατάφεραν να τον σταματήσουν» έχοντας παραβιάσει παράλληλα τέσσερις ερυθρούς σηματοδότες «κάνοντας διαρκώς… σφήνες».
«Του έκοψαν 2.000 ευρώ πρόστιμα και άλλα 600 ευρώ επειδή δεν φορούσε μάσκες προστασίας έναντι του κορονοϊού και τον άφησαν ελεύθερο και κυκλοφορεί. Αντί να τον πάνε στον εισαγγελέα, να του βάλουν τεράστιο πρόστιμο και να του πάρουν και το δίπλωμα» είπε ο κ. Ιαβέρης τονίζοντας ότι η Πολιτεία « δεν θέλει να αναλάβει το πολιτικό κόστος και δεν μετατρέπει το πλημμέλημα σε κακούργημα διότι παραβίαση τεσσάρων ερυθρών φαναριών είναι τέσσερις απόπειρες δολοφονίας».
Ποια είναι όμως τα πρότυπα που μεταλαμπαδεύουν από γενιά σε γενιά την κακή οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων; Για τον κ. Ιαβέρη η απάντηση είναι απλή.
«Οι γονείς είναι τα πρότυπα. Παράδειγμα, στις φετινές μου διακοπές στην Τήνο, ούτε ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας δεν φορούσε κράνος. Αυτό συμβαίνει και σε άλλες περιοχές. Επίσης, κανείς δεν φορά ζώνη στο πίσω κάθισμα. Σκεφτείτε πόσοι οδηγοί πηγαίνοντας σε κοντινές αποστάσεις δεν φορούν ζώνη».
Τονίζει ότι θα πρέπει να μειωθεί το όριο ταχύτητας εντός των πόλεων και από 50 χιλιόμετρα να κατεβεί στα 30 αφού εντός των πόλεων σημειώνεται η πλειονότητα των ατυχημάτων.
Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης εκτιμά ιδιαίτερα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εξάλλου, φέρει τίτλους και κορυφαίες επιδόσεις σε σημαντικές διοργανώσεις. Η Ελλάδα έχει δύο μεγάλες πίστες για αγωνιστική οδήγηση οι οποίες διατίθενται στο κοινό – μία στα Μέγαρα και μία στις Σέρρες- και φυσικά άπειρες πίστες καρτ.
«Όταν ήμουν 18 ετών δεν υπήρχαν τέτοιες πίστες. Τώρα υπάρχουν πίστες που μπορείς να πας και να τρέξεις ειδικά όσοι έχουν δυνατά αυτοκίνητα, υπερεπιδόσεων όπως στα Μέγαρα και στις Σέρρες» αναφέρει.
Τι συμβουλεύει λοιπόν ο κ. Ιαβέρης σε όλους εμάς τους απλούς και καθημερινούς οδηγούς;
«Να έχουμε στο νου μας τα πολυτιμότερα αγαθά που είναι η υγεία και η αρτιμέλεια μας και να υποσχόμαστε στην οικογένεια μας ότι θα επιστρέψουμε το βράδυ. Να πηγαίνουμε σιγά, προσεκτικά και να θεωρούμε ότι η πιο δύσκολη κι επικίνδυνη δραστηριότητα που κάνουμε καθημερινά είναι να μετακινούμαστε είτε με αυτοκίνητο, είτε με μηχανάκι, είτε με ποδήλατο, είτε με πατίνι, είτε με τα πόδια» κατέληξε.
Πηγή sputniknews.gr