Υψηλή αποδοχή στην πιο δύσκολη περίοδο, απόδειξη της παγιωμένης στη συνείδηση των πολιτών των νησιών, αποτελεσματικότητας της Περιφερειακής Αρχής
Στο υψηλό ποσοστό του 55,2% ανέρχεται η ικανοποίηση των πολιτών από το έργο του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα δημοσκόπησης που διενήργησε η GPO, σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες για λογαριασμό της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ.
Πιο συγκεκριμένα το ποσοστό ικανοποίησης ανέρχεται σε 58,5% στα Δωδεκάνησα και στο 51,1% στις Κυκλάδες.
Σημειώνεται ότι η ίδια εταιρεία είχε διενεργήσει δημοσκόπηση στο νησί της Ρόδου στις αρχές του περασμένου Ιουλίου και το ποσοστό ικανοποίησης από το έργο του Περιφερειάρχη ανήλθε τότε στο 51%. Συγκρινόμενες οι δύο δημοσκοπήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο βαθμός ικανοποίησης από το έργο της Περιφερειακής Αρχής, στο μέσον της δεύτερης θητείας της, όχι μόνο παραμένει σταθερός, αλλά βαίνει αυξανόμενος, γεγονός που καταδεικνύει ότι η θετική άποψη για την αποτελεσματικότητα της Περιφερειακής Αρχής υπό τον Γιώργο Χατζημάρκο, έχει παγιωθεί στη συνείδηση των πολιτών στα 50 κατοικημένα νησιά του Νοτίου Αιγαίου και μάλιστα σε μια περίοδο εξαιρετικά δύσκολη, μετά από ενάμιση και πλέον χρόνο που η κοινωνία βιώνει την πανδημία covid – 19 και τα παρελκόμενά της και είναι αναμενόμενη η κόπωση, η ανησυχία και ο προβληματισμός για τις εξελίξεις.
Σημειωτέον ότι ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος καταγράφει δύο χρόνια μετά τις εκλογές, δημοσκοπικό ποσοστό αποδοχής, 55,2%, που υπερβαίνει και αυτό, 53,6%, με το οποίο εξελέγη από τον πρώτο γύρο των Περιφερειακών εκλογών του 2019 ενώ οι αρνητικές γνώμες παραμένουν στο ιδιαίτερα χαμηλό 15,9%.
Αναλυτικά, ανά τομέα δράσης, τις περισσότερες θετικές απόψεις συγκεντρώνει η πολιτική προστασία με 48% και ακολουθούν η κοινωνική πολιτική με 37,5% και τα ζητήματα της προστασίας του περιβάλλοντος με 37,2%. Δυστοκία καταγράφεται στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων (το οποίο μέχρι τώρα ανήκε στην αρμοδιότητα των Δήμων, ενώ μόλις πριν από λίγους μήνες ιδρύθηκε ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου για να υλοποιήσει τα μεγάλα έργα κλίμακας) με το 62,9% των πολιτών να δηλώνει λίγο και καθόλου ικανοποιημένο από την παρούσα κατάσταση.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι οι πολίτες επιβραβεύουν την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την διαχείριση της υγειονομικής κρίσης σε συνάρτηση με τον τουρισμό, αφού στην ερώτηση «ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε σήμερα στην περιοχή σας», μόλις το 3,6% αναφέρεται στον τουρισμό, ο οποίος απετέλεσε και το μεγάλο στοίχημα για την Περιφερειακή Αρχή, στην προσπάθειά της να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις στην τοπική οικονομία από την συνεχιζόμενη πανδημία.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι είναι σχετικά χαμηλά τα ποσοστά που οι πολίτες δίνουν στους επιμέρους τομείς της καθημερινότητάς τους, στο ίδιο πάντα ερώτημα για τα σημαντικότερα προβλήματα της περιοχής τους, στοιχείο που καταδεικνύει ότι κανένα πρόβλημα δεν χαρακτηρίζεται από τους ίδιους ως πρόβλημα αιχμής.
Ακόμα και στον τομέα των έργων υποδομής όπου καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό απαντήσεων από εκείνους που το θεωρούν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα στην περιοχή τους, το ποσοστό αυτό περιορίζεται στο 28,9 %,
Εντυπωσιακό επίσης στοιχείο της έρευνας είναι το γεγονός ότι αυτό που καταγράφεται ως πρώτο στην κατάταξη πρόβλημα, η καθαριότητα, δεν ανήκει στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας αλλά των Δήμων, όπως και μια σειρά από άλλα ζητήματα τα οποία οι πολίτες ανέδειξαν μέσα από την δημοσκόπηση ως προβλήματα της ζωής στα νησιά, π.χ. δημοτικά ιατρεία, πεζοδρόμια, πεζόδρομοι κλπ τα οποία επίσης ανήκουν στην αρμοδιότητα των Δήμων.
Σημειώνεται ότι η εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ διενεργεί και δημοσιεύει σε τακτά χρονικά διαστήματα αντίστοιχες μετρήσεις για κάθε Περιφέρεια και τα ποσοστά ικανοποίησης από το έργο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είναι από τα μεγαλύτερα που έχουν καταγραφεί πανελλαδικά, όπως άλλωστε και στη μέτρηση του περασμένου Ιουλίου.