Aνοίγει» και τυπικά το παιχνίδι των υδατοδρομίων στην χώρα μας εν όψει της τουριστικής σεζόν του 2022, «ξεκλειδώνοντας» επενδύσεις οι οποίες βρίσκονται σε στάση αναμονής εδώ και πολλά χρόνια.
Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα, τροποποιούνται οι διατάξεις του ν.4663/2020 σχετικά με τη λειτουργία των υδατοδρομίων, καθώς πλέον ο φορέας δύναται να εκδίδει προσωρινή άδεια λειτουργίας μέχρι την έκδοση της επίσημης άδειας.
Οι προσωρινές άδειες θα έχουν ισχύ κατά μέγιστο το ένα έτος, περίοδος στην οποία θα πρέπει να επιτευχθεί η επίσημη άδεια.
Όπως αναλυτικά αναφέρεται “Η εν λόγω άδεια λειτουργίας ισχύει μέχρι την έκδοση οριστικής άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου και χορηγείται, σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία, σε δημόσιο φορέα, σε ενώσεις προσώπων και σε φυσικά πρόσωπα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. καθώς και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.), υπό τους προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις (αναγκαίος εξοπλισμός, εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό κ.λπ.)”.
Η τροπολογία
- Θεσπίζεται η δυνατότητα χορήγησης προσωρινής άδειας λειτουργίας αεροδρομίου σε υδάτινη επιφάνεια, για την πρώτη εφαρμογή του ανωτέρω νόμου και για χρονικό διάστημα τριών ετών από την έναρξη ισχύος της προτεινόμενης ρύθμισης, με σκοπό την εξυπηρέτηση προσωρινά το πολύ για ένα έτος, τακτικών επιβατικών πτήσεων υδροπλάνων. Η εν λόγω άδεια λειτουργίας ισχύει μέχρι την έκδοση οριστικής άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου και χορηγείται, σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία, σε δημόσιο φορέα, σε ενώσεις προσώπων και σε φυσικά πρόσωπα ή σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. καθώς και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.), υπό τους προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις (αναγκαίος εξοπλισμός, εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό κ.λπ.).
- Καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τη σχετική αίτηση για την έκδοση της προσωρινής άδειας, μεταξύ των οποίων, η σύμβαση παραχώρησης χρήσης χώρου ή μίσθωσης σε λιμένα ή μαρίνα και σε περιοχές αιγιαλού, παραλίας, παρόχθιες λίμνης κ.λπ., από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης αυτών για την εξυπηρέτηση των υδροπλάνων και την αποεπιβίβαση των επιβατών, φορολογική ενημερότητα του αιτούντα, αποδεικτικό είσπραξης παραβόλου δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) ευρώ υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού κ.λπ.
Χαραλάμπους: Ξεκινάμε από την προσεχή τουριστική σεζόν
«Η αγορά και οι κλάδοι των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων βρίσκονται ακόμα σε αναπτυσσόμενη φάση» τόνισε ο Νικόλας Χαραλάμπους της Hellenic Seaplanes, σε συνέντευξή του στην «Η».
«Η εταιρεία θα αξιοποιήσει στην προσεχή τουριστική σεζόν όλα τα υδατοδρόμια που είναι πλήρως αδειοδοτημένα και έτοιμα να φιλοξενήσουν τα υδροπλάνα και συγκεκριμένα τις υποδομές στον Άλιμο, στην Τήνο και στην Πάτμο, με του Βόλου, των Σποράδων, της Εύβοιας και της Πελοποννήσου να ακολουθούν. Από εκεί και έπειτα όσα υδατοδρόμια ολοκληρώνονται θα προστίθενται στο πτητικό πλάνο της εταιρείας.
Είναι δεδομένο ότι μέσα στο 2022 θα δούμε και άλλα υδατοδρόμια να κόβουν το νήμα της αδειοδότησης και να ενισχύουν ουσιαστικά το εθνικό δίκτυο υδατοδρομίων» πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στις καθυστερήσεις που υπήρχαν στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων, ο κ. Χαραλάμπους υποστήριξε πως «μπορεί η γραφειοκρατία και μετέπειτα η εμφάνιση του κορονοϊού να δημιούργησαν εμπόδια στην αδειοδοτική διαδικασία των υδατοδρομίων, παρόλα αυτά η κυβέρνηση με τη στάση της και το νέο νομοσχέδιο έδειξε έμπρακτα ότι είναι αρωγός του όλου project των υδατοδρομίων και της επανεμφάνισης των υδροπλάνων στις ελληνικές θάλασσες.
Η απλοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται, ελαχιστοποίησε τους χρόνους που απαιτούνται για να φτάσει ένα υδατοδρόμιο στην τελική φάση αδειοδότησης και πλέον μπορούμε να πούμε ότι η φιλοδοξία μας να ενώσουμε την Ελλάδα με υδροπλάνα αρχίζει και παίρνει «σάρκα και οστά».
imerisia.gr