Μουσικό Σχολείο Ρόδου : Συμμετέχει στην πανελλήνια διαμαρτυρία μουσικών σχολείων  (Φωτο)
Ρόδος

Μουσικό Σχολείο Ρόδου : Συμμετέχει στην πανελλήνια διαμαρτυρία μουσικών σχολείων  (Φωτο)

Στην πανελλήνια διαμαρτυρία όλων των Μουσικών σχολείων της Ελλάδας συμμετείχε σήμερα το Μουσικό σχολείο Ρόδου

Η διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε στην πλ. Κύπρου, από αντιπροσωπεία των μαθητών/τριών του Μουσικού Σχολείου Ρόδου. με συνθήματα και μουσικά κομμάτια, ενώ ήταν σε εφαρμογή όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού.

Η μουσική διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων που προγραμμάτισαν για σήμερα όλα τα Μουσικά Σχολεία, ανά την Ελλάδα.

Αφορμή οι συνθήκες εκπαίδευσης και τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

 

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Μουσικού σχολείου:

“Ο τρόπος έκφρασης των μαθητών στο σχολείο μας είναι η μουσική, γι’ αυτό παλεύουμε μέσα από αυτήν για δημόσια και δωρεάν παιδεία!

Κάνουμε αποχή από τα μαθήματά μας και είμαστε εδώ, στην προσπάθειά μας να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας.

Τα αιτήματα που έχουμε είναι τα εξής:

  1. Έγκαιρη πρόσληψη καθηγητών μουσικής παιδείας, τόσο σε βασικά όργανα όσο και σε αυτά με μικρότερη ζήτηση, όπως κανονάκι, σαντούρι, τρομπέτα, κόρνο. Στο μουσικό σχολείο της Ρόδου κάθε εβδομάδα χάνονται σχεδόν 200 ώρες από μαθήματα πρακτικά και θεωρητικά, ενώ έχει τελειώσει το 1Ο τρίμηνο.
  2. Δωρεάν μουσικά εγχειρίδια για τα μαθήματα που εξειδικεύονται στην Θεωρητική μουσική εκπαίδευση (θεωρία, αρμονία, βυζαντινή μουσική, οργανογνωσία) και στα μαθήματα οργάνων, καθώς δεν έχουν εκδοθεί ποτέ εγχειρίδια γι’ αυτά τα μαθήματα.
  3. Αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών των Σχολείων μας, που λόγω των μουσικών ειδικεύσεων έχουν αυξημένες ανάγκες.
  4. Ενίσχυση των σχολείων με αγορά μουσικών οργάνων για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  5. Πιστοποίηση (μέσω εξετάσεων) των θεωρητικών σπουδών κάθε απόφοιτου μουσικού σχολείου (θεωρία, αρμονία, βυζαντινή μουσική) και των αντίστοιχων επιπέδων των μουσικών οργάνων.
  6. Μοριοδότηση ή ποσόστωση για τους απόφοιτους που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε μουσικές πανεπιστημιακές σχολές.
  7. Επαναφορά των Μουσικών Αγώνων – μουσικών συναντήσεων, που αποτελούσαν για αρκετά χρόνια παράδοση των Μουσικών Σχολείων και είναι μία διοργάνωση η οποία επιτρέπει στους μαθητές/τριες να έρθουν σε επαφή με Μουσικά Σχολεία απ’ όλη την Ελλάδα.

Τα Μουσικά Σχολεία επιτελούν ένα σπουδαίο έργο καθώς, εκτός από τις εγκύκλιες σπουδές, προσφέρουν στις νέες και στους νέους ουσιαστική γνώση μουσικής, άρα και μια βιωματική επαφή με τον Πολιτισμό, εφόδια που είναι πολύτιμα για κάθε νέο άνθρωπο, έχοντας αποδείξει στις τοπικές κοινωνίες πόσο σημαντική δουλειά κάνουν.”

Μετά το τέλος της μουσικής διαμαρτυρίας, ολιγομελής αντιπροσωπεία του 15μελούς συμβουλίου, συνοδευόμενη από τον πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, μετέβη στο δημαρχείο όπου είχε εποικοδομητική συνάντηση με τον αντιδήμαρχο παιδείας κ. Στράτο Καρίκη, επιδίδοντας τον κατάλογο αιτημάτων. Ο κ. Καρίκης, αφού έπλεξε το εγκώμιο του Μουσικού Σχολείου Ρόδου, αναφέρθηκε στα θέματα που αφορούν στο Δήμο, ο οποίος πράττει όχι μόνο όσα υποχρεούται, αλλά και όσα περισσότερα μπορεί θεσμικά και οικονομικά. Αρχικά έκανε αναφορά στην έως τώρα θετική συνεισφορά του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων (Σχολική Επιτροπή, ΔΟΠΑΡ, ΡΟΔΑ) στην καλή λειτουργία του σχολείου, όπως: δημιουργία νέων αιθουσών, καθαριότητα σχολείου, τεχνική υποστήριξη κάθε φορά που απαιτείται, παροχή πλήρους σίτισης σε όλους τους μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνδρομή στο υπό διαμόρφωση μεγάλο τεχνικό έργο της ΚΤ.ΥΠ (Κτιριακές Υποδομές ΑΕ), μεταφορά μαθητών από και προς το σχολείο, σύνδεση αιθουσών διδασκαλίας με το διαδίκτυο, βελτίωση των αθλητικών εγκαταστάσεων, συμβολή στην πρόσφατη αποστολή της χορωδίας παραδοσιακής μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (στο πλαίσιο εκδήλωσης του υπουργείου Παιδείας για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση) κλπ. Στη συνέχεια διαβεβαίωσε ότι η μόνωση της ταράτσας, που δεν έγινε εφικτό να πραγματοποιηθεί φέτος, γιατί πρόλαβαν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, θα είναι σε προτεραιότητα το επόμενο έτος κι επίσης ότι βρίσκεται σε συνεργασία με την Περιφέρεια για την ενίσχυση του σχολείου με μουσικά όργανα και σχετικό τεχνολογικό εξοπλισμό. Τέλος, διαβεβαίωσε ότι όλη η διοίκηση του Δήμου είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα παιδείας και κάθε σχετικό θέμα αντιμετωπίζεται με θετική διάθεση.

Ακολούθως, η αντιπροσωπεία του 15μελούς και ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μετέβησαν στο κτίριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπου συναντήθηκαν με τον χωρικό αντιπεριφερειάρχη κ. Χρήστο Ευστρατίου και τον εντεταλμένο σε θέματα Παιδείας Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Χρήστο Μπάρδο.

Οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας, ομοίως, αφενός εξήραν το έργο που συντελείται στο Μουσικό Σχολείο, αφετέρου σημείωσαν πως, λόγω της μεγάλης ευαισθητοποίησης της περιφερειακής αρχής στα θέματα παιδείας, μεριμνούν κατά το δυνατόν για την ενίσχυση της εκπαίδευσης, συνήθως πέραν των περιορισμένων αρμοδιοτήτων που επιφυλάσσει η πολιτεία, κυρίως με οικονομική ενίσχυση των Δήμων για την εκτέλεση τεχνικών έργων στα σχολικά κτίρια.

Ακόμη, σημείωσαν πως σε ό,τι αφορά στο Μουσικό Σχολείο (το μοναδικό του είδους σε όλη την περιφέρεια), πέραν της μέριμνας για τη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο (με τη ΡΟΔΑ και το ΚΤΕΛ) και την πρόσφατη οικονομική συμβολή για την πραγματοποίηση του καλλιτεχνικού ταξιδιού στο Μέγαρο Μουσικής, στον προϋπολογισμό του 2022 θα εγγραφεί κονδύλιο για την ενίσχυση με μουσικά όργανα και σχετικό εξοπλισμό, σε συνεργασία με τον Δήμο. Ακόμη, ότι ξεκίνησε ήδη η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση παρτεριών και κήπων του σχολείου, μέσω συνεργασίας με το Περιφερειακό Φυτώριο.

Ο κ. Ευστρατίου και ο κ. Μπάρδος διαβεβαίωσαν, τέλος, ότι η Περιφερειακή αρχή είναι πρόθυμη είτε να στηρίξει τα αιτήματα των μαθητών και του σχολείου προς το Υπουργείο Παιδείας, είτε συμμετέχοντας, όσο είναι εφικτό, στην υλοποίηση προτάσεων υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου.