Στις 28 Απριλίου 1916 γεννιέται σε ένα μικρό χωριό της Ιταλίας ο Ferruccio Lamborghini.
Ως ο πρωτότοκος γιος μιας αγροτικής οικογένειας, του Antonio και της Evelina Lamborghini, κανονικά προοριζόταν για να αναλάβει τα κτήματα. Όμως από μικρή κιόλας ηλικία, ο νεαρός Ferruccio ενδιαφερόταν περισσότερο για τη μηχανική παρά για τη γεωργία.
Έτσι, όταν ξέσπασε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Lamborghini ήταν ένας έμπειρος και γνωστός μηχανικός. Όταν στρατολογήθηκε στην Ιταλική Αεροπορία, τον έστειλαν στη Ρόδο με την 50η μεικτή μηχανοκίνητη μοίρα. Οι άνδρες αυτοί ήταν υπεύθυνοι για όλα τα έργα συντήρησης και επισκευής των οχημάτων του ιταλικού στρατού στο νησί, μεταξύ αυτών και τα τρακτέρ και τα φορτηγά που χρησιμοποιούνταν για τη ρυμούλκηση των αεροπλάνων.
Τον καιρό του πολέμου, ο Lamborghini επισκεύασε οχήματα που ανήκαν στους Γερμανούς, τους Ιταλούς και τους Βρετανούς. Και κάπως έτσι, μετά το τέλος του πολέμου, ο νεαρός μηχανικός άνοιξε στη Ρόδο την πρώτη του επιχείρηση: Ένα μικρό συνεργείο.
Το 1946, όταν η ιταλική κυβέρνηση προσέφερε κίνητρα για τη στήριξη της οικονομικής ανάκαμψης της χώρας, αποφάσισε να επιστρέψει στην Ιταλία και να κάνει αυτό που γνώριζε καλύτερα: Να ανοίξει ένα συνεργείο.
Και ενώ δούλευε στην επιχείρησή του, παρατήρησε ότι οι τοπικοί αγρότες περνούσαν μια κρίση. Έχοντας στο μυαλό του τα τρακτέρ που επισκεύαζε στη Ρόδο, ο Lamborghini αποφάσισε να φτιάξει φθηνά τρακτέρ, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από παλιά στρατιωτικά οχήματα, ώστε οι μικροί γαιοκτήμονες να μπορούν να τα αγοράσουν.
Το πρώτο όχημα που μεταμόρφωσε ήταν ένα φορτηγό Morris, για το οποίο ο ίδιος σχεδίασε και υλοποίησε όλες τις τροποποιήσεις. Στις 3 Φεβρουαρίου του 1948, στη γιορτή του πολιούχου της πόλης, παρουσίασε το δημιούργημά του και έκλεισε 11 παραγγελίες.
Ενθαρρυμένος από αυτή την επιτυχία του, ο Lamborghini αποφάσισε να ρισκάρει τα πάντα, αγοράζοντας 1.000 κινητήρες Morris. Με την έγκριση του πατέρα του, έβαλε το οικογενειακό αγρόκτημα υποθήκη.
Και το ρίσκο του απέδωσε. Ο Ferruccio Lamborghini έβγαλε μια περιουσία στα τρακτέρ και έγινε ένας από τους σπουδαιότερους βιομήχανους της Ιταλίας.
Το 1958, πλούσιος πια, ο Lamborghini αγόρασε την πρώτη του Ferrari. Θα ακολουθούσαν και άλλες. Όμως, καθώς δεν ήταν ο καλύτερος οδηγός, συνεχώς έκαιγε τον συμπλέκτη. Και για αυτό ήταν αναγκασμένος να πηγαίνει κάθε τόσο στο Μαρανέλλο για να τον αντικαταστήσει.
Κάποια φορά, μετά από την τρίτη ή την τέταρτη επίσκεψή του, αντί να επιστρέψει την Ferrari του στο εργοστάσιο για να γίνει η αντικατάσταση, αποφάσισε να το αναθέσει στον δικό του αρχιμηχανικό. Και τότε, εκείνος ανακάλυψε ότι ο συμπλέκτης της Ferrari ήταν παρόμοιος με εκείνον που χρησιμοποιούσαν τα τρακτέρ της εταιρείας του.
Ο Ferruccio Lamborghini ήταν έξαλλος. Ο δικός του συμπλέκτης κόστιζε 10 λιρέτες, αλλά η Ferrari τον χρέωνε 1.000 λιρέτες για την αντικατάσταση.
Και έτσι, όταν μια μέρα συνάντησε τον Enzo Ferrari, του είπε: «Φτιάχνεις τα όμορφα αυτοκίνητά σου με τα ανταλλακτικά των τρακτέρ μου».
«Είσαι ένας οδηγός τρακτέρ, ένας αγρότης. Δεν θα πρέπει να παραπονιέσαι που οδηγείς τα αυτοκίνητά μου, γιατί είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο», του απάντησε εκείνος.
«Ω, ναι, είμαι αγρότης! Θα σου δείξω πώς φτιάχνονται τα σπορ αυτοκίνητα και θα φτιάξω ένα σπορ αυτοκίνητο μόνος μου!», είπε ο εξοργισμένος Lamborghini.
Αφότου αποφάσισε να φτιάξει το καλύτερο σπορ αμάξι του κόσμου, χρειαζόταν ένα λογότυπο που να του ταιριάζει. Για τη δουλειά αυτή, προσέλαβε τον γνωστό γραφίστα Paolo Rambaldi, ο οποίος τον ρώτησε για τα προσωπικά χαρακτηριστικά του.
«Είμαι tamugno (που στην διάλεκτο της Μπολόνια σημαίνει σκληρός, δυνατός, επίμονος) σαν ταύρος», του είπε.
Από αυτή την απάντηση και από το ζώδιο του Lamborghini, γεννήθηκε το διάσημο σήμα με τον ταύρο.
Η Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A. ιδρύθηκε επισήμως στις 30 Οκτωβρίου του 1963 και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της, το 350 GT, έκανε το ντεμπούτο του στο Geneva Motor Show του 1964.
Ήταν όμως η Lamborghini Miura του 1966 που ενέπνευσε δύο δημοσιογράφους που τη δοκίμασαν να δημιουργήσουν μια νέα λέξη για να χαρακτηρίσουν αυτό το αυτοκίνητο και όσα θα κέρδιζαν στην πορεία μια θέση σε αυτή τη νέα κατηγορία: Supercar.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η επιχείρηση του Lamborghini με τα τρακτέρ συνάντησε οικονομικά προβλήματα και τελικά ο βιομήχανος πούλησε το ποσοστό του στην εταιρεία των σπορ αυτοκινήτων και αποσύρθηκε στον αμπελώνα του.
Η Automobili Lamborghini άλλαξε χέρια αρκετές φορές και στα τέλη της δεκαετίας του 1990 εξαγοράστηκε από την γερμανική Volkswagen, συνέχισε όμως πάντα να φτιάχνει αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Ο Ferruccio Lamborghini πέθανε στις 20 Φεβρουαρίου του 1993, σε ηλικία 76 ετών.
Mε πληροφορίες από moneyreview.gr