Cycladic: Την Δευτέρα αρχίζουν οι πτήσεις στα Δωδεκάνησα
Ρόδος

Cycladic: Την Δευτέρα αρχίζουν οι πτήσεις στα Δωδεκάνησα

Τη δική της ενδονησιωτική αεροπορική εταιρεία αποκτά η Ελλάδα – Τι αλλάζει από τη Δευτέρα

Πτήσεις μεταξύ των νησιών της Δωδεκανήσου, αλλά και από και προς Αθήνα ξεκινούν από την ερχόμενη Δευτέρα δίνοντας λύση στη διασυνδεσιμότητα των νησιών.

Πιο συγκεκριμένα, μια νέα ελληνική εταιρεία ξεκινά με δύο μικρά αεροσκάφη φιλοδοξώντας να εξυπηρετήσει τόσο αυτούς που θέλουν να επισκεφτούν όσο και όσους διαμένουν στα νησιά καθόλη τη διάρκεια του έτους ενώ τα πρώτα της αεροσκάφη θυμίζουν περισσότερο ιδιωτικά τζετ παρά συμβατικές αεροπορικές εταιρείες.

Η Cycladic, όπως ονομάζεται η εταιρία, υπόσχεται να δώσει λύσεις σε σημαντικά προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των νησιών του Αιγαίου που φιλοξενούν πλήθος δημόσιων φορέων και υπηρεσιών νευραλγικής σημασίας για την οικονομία, την εκπαίδευση, και όχι μόνο, της νησιωτικής χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρία σκοπεύει άμεσα να αγοράσει και άλλα αεροσκάφη αλλά και να επενδύσει σε ηλεκτρικά.

 

Μια νέα ελληνική εταιρεία ξεκινά με δύο μικρά αεροσκάφη φιλοδοξώντας να εξυπηρετήσει τόσο αυτούς που θέλουν να επισκεφτούν όσο και όσους διαμένουν στα νησιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ενώ τα πρώτα της αεροσκάφη θυμίζουν περισσότερο ιδιωτικά τζετ παρά συμβατικές αεροπορικές εταιρείες

Θα λειτουργεί σε 12μηνη βάση και δε θα αφορά επιδοτούμενους προορισμούς καθώς πρόκειται για ιδιωτική πρωτοβουλία και επένδυση με το εν λόγω project συνιστά μια ακόμα απόδειξη της εξέλιξης του ελληνικού τουρισμού.

Στο πρώτο στάδιο του επιχειρηματικού σχεδίου η αεροπορική θα χρησιμοποιήσει τρία καινούργια Cessna Grand Caravan EX με χωρητικότητα 8 έως 10 επιβατών.

Η Cycladic, όπως ονομάζεται η εταιρία, υπόσχεται να δώσει λύσεις σε σημαντικά προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των νησιών του Αιγαίου

Τα δύο από αυτά τα αεροσκάφη θα εκτελούν συγκεκριμένα τακτικά δρομολόγια. Τα εισιτήρια θα πωλούνται online αλλά και μέσω πρακτορείων. Θα έχουν τους δικούς τους κωδικούς, όπως όλες οι πτήσεις, και το check in θα γίνεται κανονικά στα γραφεία επίγειας εξυπηρέτησης των αεροδρομίων, όπως όλων των άλλων εμπορικών πτήσεων. Το τρίτο Cessna Grand Caravan EX θα παραμένει ελεύθερο προς εκμίσθωση προκειμένου να εκτελεί ιδιωτικές πτήσεις.

H Cycladic θα πετάει αρχικά μόνο μεταξύ συγκεκριμένων νησιών των Κυκλάδων, της Ρόδου και της Κρήτης. Τα δύο αεροσκάφη που θα πραγματοποιούν αυτά τα δρομολόγια θα έχουν ως βάση τους την Πάρο.

Η εταιρεία έχει ένα ευέλικτο πλάνο που, εκτός από την προοπτική διεύρυνσης του στόλου αεροσκαφών της, προβλέπει και τη δυνατότητα να μπορούν να προστεθούν και άλλοι προορισμοί βάσει πάντοτε της ζήτησης. Οι πρώτες πτήσεις θα ξεκινήσουν εντός του Οκτωβρίου και στο αρχικό στάδιο θα συνδέονται μεταξύ τους Χανιά, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Μύκονος, Πάρος, Ρόδος και Σύρος, αλλά κατά τους χειμερινούς μήνες θα προστεθούν και κάποιοι ακόμη προορισμοί, ενώ το καλοκαίρι θα συμπεριληφθεί και η Μήλος.

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα slots στα αεροδρόμια και έχει ολοκληρώσει όλη την προετοιμασία που απαιτείται, όπως είναι, για παράδειγμα, η βάση συντήρησης των αεροσκαφών και η στελέχωση όλων των μονάδων λειτουργίας της.

Κύκλοι της διοίκησης της εταιρείας δηλώνουν στην «Κ» ότι «το όραμα είναι να αυξηθεί η σύνδεση των ελληνικών νησιών μεταξύ τους με γρήγορο και εύκολο τρόπο, ενώ σκοπός είναι όχι μόνο η δημιουργία ενός αποκλειστικά τουριστικού προϊόντος αλλά και μιας υπηρεσίας που θα διευκολύνει τις κινήσεις των μόνιμων κατοίκων των νησιών όλο τον χρόνο. Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμο τουρισμό αν οι ενέργειες των ανθρώπων του κλάδου δεν βελτιώνουν ουσιαστικά την καθημερινότητα των κατοίκων στους εκάστοτε προορισμούς».

Στα μελλοντικά σχέδια της Cycladic δεν είναι μόνο η αγορά και άλλων αεροσκαφών, όπως προαναφέρθηκε, αλλά και η επένδυση σε ηλεκτρικά αεροπλάνα. Η αεροπορική θα λειτουργεί σε 12μηνη βάση, ενώ διευκρινίζεται αρμοδίως πως «δεν εκτελεί δρομολόγια σε επιδοτούμενους προορισμούς» και «αποτελεί καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία και επένδυση».

Η Cycladic αποτελεί επένδυση που υλοποιεί σχήμα συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Λυκιαρδόπουλου, γνωστού μεταξύ άλλων και για τις επενδύσεις του στις ιχθυοκαλλιέργειες. Σε αυτό το πρώτο στάδιο του επιχειρηματικού σχεδίου η αεροπορική θα χρησιμοποιήσει τρία καινούργια μονοκινητήρια high wing turboprop Cessna Grand Caravan EX, όπως ακριβώς ονομάζεται το μοντέλο των αεροσκαφών αυτών, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, κοστίζουν άνω των 3 εκατομμυρίων ευρώ το καθένα.

Τα δύο από αυτά τα αεροσκάφη θα εκτελούν συγκεκριμένα τακτικά δρομολόγια. Εισιτήρια για αυτές τις πτήσεις θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να αγοράζουν είτε online είτε μέσω πρακτορείων. Θα έχουν τους δικούς τους κωδικούς, όπως όλες οι πτήσεις, και το check in θα γίνεται κανονικά στα γραφεία επίγειας εξυπηρέτησης των αεροδρομίων, όπως όλων των άλλων εμπορικών πτήσεων. Το τρίτο Cessna Grand Caravan EX θα παραμένει ελεύθερο προς εκμίσθωση προκειμένου να εκτελεί ιδιωτικές πτήσεις.

Η χωρητικότητα του κάθε Cessna Grand Caravan κυμαίνεται, ανάλογα με τις ανάγκες, από 8 έως 12 επιβάτες, και βέβαια θα διαθέτει δύο πιλότους. Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο από τους οκτώ πιλότους που έχει προσλάβει η Cycladic είναι γυναίκες. Ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να μεταφέρει κανονικά αποσκευή έως 23 κιλών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο χρόνος πτήσης Σαντορίνη – Μήλος είναι 20΄, ενώ πηγές της εταιρείας υπόσχονται ότι πρόθεση της Cycladic είναι το μέσο κόστος του εισιτηρίου να κρατηθεί κάτω από τα 200 ευρώ, ωστόσο προσθέτουν πως μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με τη ζήτηση.