Οικονομία

Έντονη ανησυχία του ΙΝΚΑ12 Νοτίου Αιγαίου μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου για τους πλειστηριασμούς

Μετά την ξαφνική απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου υπέρ της δυνατότητας των εταιρειών διαχείρισης «κόκκινων» δανείων (servicers) να βγάζουν σε πλειστηριασμό σπίτια που αποτελούν πρώτη κατοικία και να προβαίνουν σε πράξεις εκτέλεσης ως δικαιούχοι διάδικοι για λογαριασμό των funds, το ΙΝΚΑ12 Νοτίου Αιγαίου εκφράζει την έντονη ανησυχία του.

Η απόφαση η οποία ελήφθη με συντριπτική πλειοψηφία αφήνει τους δανειολήπτες, κυριολεκτικά στο έλεος μαζικών πλειστηριασμών.

Είναι πλέον  ορατός ο κίνδυνος να βγουν στο ‘σφυρί’ με συνοπτικές διαδικασίες πάνω από 700.000 ακίνητα, αξίας 45 δισ. ευρώ, καθώς η απόφαση αναμένεται να αποτελέσει εφαλτήριο για χιλιάδες εκκρεμείς διαδικασίες.

Η απόφαση του Αρείου Πάγου βγήκε πολύ απότομα, αφήνοντας τους Έλληνες πολίτες να αναρωτιούνται για την βιασύνη μιας τέτοιας κίνησης που έχει τεράστιες κοινωνικές συνέπειες.

Αυτό πρακτικά, σημαίνει ότι:

-Θα ξεκινήσουν χιλιάδες πλειστηριασμοί σε μία πάρα πού δύσκολη περίοδο για την μεσαία τάξη και τα ευάλωτα νοικοκυριά μετά από μακρά περίοδο ύφεσης από τα μνημόνια και την κρίση της πανδημίας.

-Το Δημόσιο θα χάσει πάνω από 59 δισ.

-Ο οφειλέτης χάνει το σπίτι του χωρίς να έχει κληθεί να ρυθμίσει τις οφειλές του.

Με όλα αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας η κυβέρνηση ότι το ιδιωτικό χρέος είναι μια βραδυφλεγής βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής οικονομίας, περιμένουμε να αναλάβει την ευθύνη μιας νομοθετικής πρωτοβουλίας ενώ απαιτείται η ευρύτερη συναίνεση και από τα άλλα κόμματα ώστε να βρουν μια λύση ΕΔΩ και ΤΩΡΑ, οριστική, και όχι μόνον επειδή είναι προεκλογική περίοδος

Να σταματήσουν τις προεκλογικές κορώνες και τις δεσμεύσεις του ‘αέρα’ και να μην παίζουν με την ζωή των καταναλωτών. Αυτή την στιγμή, είναι σε εξέλιξη ένας πολύ μεγάλος ψυχολογικός πόλεμος κατά των οφειλετών από τις εταιρείες είσπραξης. Πολλές από αυτές, κοροϊδεύουν και παραπλανούν τον καταναλωτή με διάφορους τρόπους.

Συνιστούμε και προτείνουμε στους οφειλέτες και σε όσους αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα να είναι προσεκτικοί, να μην δίνουν προσωπικά δεδομένα πουθενά και να ζητούν εγγράφως τις δεσμεύσεις που τους δίδονται.

Για περαιτέρω πληροφορίες ο καταναλωτής μπορεί να απευθύνεται για συμβουλές από το πρόγραμμα INKA+ (διαβάστε παρακάτω) 
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΙΝΚΑ+ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΑΤΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΛΩΤΩΝ

Η υπηρεσία ΙΝΚΑ-Συμβουλευτική Υπερχρεωμένων Νοικοκυριών/ΙΝΚΑ+ είναι ένα δίκτυο ενημέρωσης για το Ιδιωτικό Χρέος που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στα πλαίσια της διαρκούς προσπάθειας της Ομοσπονδίας να συνεισφέρει στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που πλήττονται δραματικά την τρέχουσα περίοδο και με βάση τις τελευταίες εξελίξεις με τα Funds που βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο απώλειας της κύριας κατοικίας τους, η υπηρεσία ΙΝΚΑ+ μπορεί να προσφέρει ποιοτική εξατομικευμένη ενημέρωση και καθοδήγηση σε συνεργασία με επαγγελματίες με συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο που συμμετέχουν στη δράση.

Στόχος της υπηρεσίας ΙΝΚΑ+ είναι η μέγιστη συμβολή, ώστε ο κάθε υπερχρεωμένος καταναλωτής να εξετάσει τις επιλογές που του παρέχει ο νόμος, αλλά και η κάθε χρονική συγκυρία, για να διασώσει την περιουσία του ή να περιορίσει το πρόβλημά του κερδίζοντας χρόνο, ιδιαίτερα και σε περιφέρειες εκτός Αττικής όπου η πρόσβαση σε νομικές συμβουλές μπορεί να είναι δυσχερέστερη».

Ειδικότερα, από την 1/9/2022, οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα από μεγάλες οφειλές σε τράπεζες, ασφαλιστικούς οργανισμούς, δημόσιο, εταιρείες ενέργειας κ.λπ. μπορούν να απευθύνονται στο νέο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης του ΙΝΚΑ+ και να λαμβάνουν πληροφόρηση και ενημέρωση σχετικά με τις δυνατότητες που τους παρέχονται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για την αντιμετώπιση οφειλών ή την συνολική διαχείριση του χρέους τους, προγραμματίζοντας ραντεβού με δικηγόρους που συνεργάζονται  με  τα γραφεία των τοπικών οργανώσεων ΙΝΚΑ που λειτουργούν σε Αθήνα, Πειραιά, Αγρίνιο, Χανιά και Ρόδο (για το Νότιο Αιγαίο).

Για τις υπόλοιπες περιοχές υπάρχει  δυνατότητα για προγραμματισμό ραντεβού τηλεφωνικώς ή μέσω τηλεδιάσκεψης.

Η υπηρεσία ΙΝΚΑ+ παρέχεται δωρεάν, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής  213 0 999 140 (αστική χρέωση) και λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 10:00–14:00.

Επισημαίνεται ότι οι υπηρεσίες συμβουλευτικής μέσω του ΙΝΚΑ+ δεν  περιλαμβάνουν νομική υποστήριξη ενώπιον δικαστηρίων ή άλλων αρχών, την οποία θα πρέπει  να οργανώσει ο ενδιαφερόμενος σε συνεργασία με δικηγόρο της επιλογής του .

Η υπηρεσία ΙΝΚΑ+ χρηματοδοτείται ως Δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Προστασίας Καταναλωτών του Προγράμματος Ενιαίας Αγοράς, υπό τη διαχείριση του Εκτελεστικού Οργανισμού του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας και των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (EISMEA).

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία ΙΝΚΑ+ μπορείτε να επικοινωνείτε με τα γραφεία του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ στο τηλ: 213 0 999 140 ή στο email: info@inka-plus.gr  καθώς να ενημερωθείτε από τον ιστότοπο www.inka-plus.gr
Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι μόνο του συγγραφέα και δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα εκείνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του EISMEA. Ούτε η Ε.Έ. ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για αυτά.