“Ο περιορισμένος αριθμός πλοίων κάνει την κάλυψη των νησιών μας είναι ένα πολύ δύσκολο tetris. Με τον διπλασιασμό των επιδοτήσεων και με αίσθημα ισοτιμίας, φτιάχνουμε ένα νέο ακτοπλοϊκό χάρτη στα Δωδεκάνησα” δηλώνει ο ΓΓ του Υπουργείου Ναυτιλίας”
Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Real Voice 99.5 από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη, ο οποίος μιλώντας στο σταθμό μας και στη Ρένα Παυλάκη, δήλωσε ότι η δρομολόγηση του πλοίου “Πρέβελης”, στη λεγόμενη άγονη γραμμή της Δωδεκανήσου και του πλοίου “Διαγόρας” στο Βόρειο Αιγαίο, είναι μία προσωρινή λύση, για 14 μόνο ημέρες, προκειμένου να καλυφθεί το διάστημα που το πλοίο Blue Star Patmos που εξυπηρετεί τα νησιά, θα πρέπει να πάει στον υποχρεωτικό ετήσιο δεξαμενισμό του, για την διενέργεια διαφόρων ελέγχων, επιθεωρήσεων, καθαρισμών υφάλων, επισκευών κλπ.
Οι νησιώτες της Δωδεκανήσου θα έχουν το πλοίο “Πρέβελης” μέχρι τις 26/5, οπότε θα ξαναμπεί το πλοίο Πάτμος, ξεκαθάρισε ο κ. Κουτουλάκης, απαντώντας σε όσους επιχειρούν να ακυρώσουν την επιτυχή αντιμετώπιση του προβλήματος της ΑΝΕΚ στη γραμμή του βορείου συγκροτήματος, δημιουργώντας μια νέα κρίση και σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί θέμα εκ του μη όντος, προφανώς για να αξιοποιηθεί κατά την προεκλογική περίοδο, καθώς όλα δείχνουν ότι η επίλυση του προβλήματος των νησιών της βόρειας Δωδεκανήσου, δυσαρέστησε σφόδρα όσους πίστευαν ότι το πρόβλημα της Αστυπάλιας θα έμενε ανοιχτό καθ’ όλη την προεκλογική περίοδο. Ο κ. Κουτουλάκης δήλωσε:
“Οι θαλάσσιες μεταφορές χρειάζονται τον δεξαμενισμό των πλοίων. Ο χειμώνας φέτος είχε μία ιδιαίτερη κίνηση, που δεν επέτρεψε αυτό να γίνει νωρίτερα. Η εταιρία Blue Star οφείλει να κάνει τους δεξαμενισμούς, όπως και όλες οι εταιρίες. Με βάση και το αίτημα που έχει κάνει η εταιρεία προς τη διεύθυνση θαλάσσιων συγκοινωνιών θα έχουμε το Πρέβελης μέχρι τις 26 Μαϊου, οπότε και θα αντικατασταθεί από το Διαγόρας μέχρι να ολοκληρώσει τον δεξαμενισμό του το Πάτμος , που θα μείνει στη γραμμή μέχρι το τέλος της δρομολογιακής περιόδου. Να αναφέρουμε επίσης ότι το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “Πρέβελης” που πρόσφερε τόσα χρόνια τις υπηρεσίες του, είναι 9 χρόνια μεγαλύτερο από το πλοίο Διαγόρας”. Αυτή την ώρα στα Δωδεκάνησα από την εταιρία Blue Star, έχουμε τα πλοία Blue Star 2, Chios και Galaxy, και θα έχουμε ξανά το Patmos μόλις ολοκληρωθεί ο δεξαμενισμός του”.
Ο Γ.Γ. του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης σημείωσε ότι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών είναι ένα δύσκολο tetris, λόγω της έλλειψης πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα και τις παλαιότητάς τους, με δεδομένη και την δυσκολία της περιόδου, λόγω covid κλπ, που δυσκολεύει την ναυπήηση νέων πλοίων. Κατά συνέπεια, το Υπουργείο Ναυτιλίας προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα με τον καλύτερο τρόπο και με τα διαθέσιμα μέσα και με ένα αίσθημα ισότιμης αντιμετώπισης της νησιωτικής Ελλάδας στο σύνολό της. Όπως επεσήμανε, ο στόχος που εξ αρχής είχε τεθεί, είναι, μέχρι το τέλος της κυβερνητικής τετραετίας να έχει διαμορφωθεί ένας νέος ακτοπλοϊκός χάρτης στα Δωδεκάνησα, με την αύξηση των επιδοτήσεων και των γραμμών:
Από το 2019 μέχρι και σήμερα, έχουμε διπλασιάσει τους πόρους για τις άγονες γραμμές στα Δωδεκάνησα. Ταυτόχρονα έχουν δημιουργηθεί 7 νέες γραμμές προσπαθώντας να δώσουμε διεξόδους στη σύνδεση τόσο με τον Πειραιά που είναι το μείζον, όσο και να καλυτερεύσουμε τις ενδονησιωτικές συνδέσεις και να διαμορφώσουμε ένα νέο χάρτη στα Δωδεκάνησα. Στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πήραμε μία γενναία απόφαση για την ακτοπλοϊκή γραμμή της Κασο-Καρπαθίας. Η ακτοπλοϊκή γραμμή της Κασο-Καρπαθίας και η αναβάθμισή της, δείχνουν το δρόμο και για τα υπόλοιπα νησιά. τους Και νομίζω ότι επιλύονται θέματα πολλών χρόνων στα Δωδεκάνησα γιατί πάντοτε ψάχνουμε για το καλύτερο στην ακτοπλοΐα. Είμαστε σε μία πολύ δύσκολη περιοχή. Προφανώς έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε. Είμαστε καθημερινά από πάνω από τα τηλέφωνα, καταγράφοντας αιτήματα και προσπαθώντας για το καλύτερο.
Ο κ. Κουτουλάκης πρόσθεσε ότι σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη, έχουν διατυπώσει συγκεκριμένη πρόταση την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις μικρές νησιωτικές άγονες γραμμές και τη χρηματοδότηση τους μέσω του ΕΣΠΑ, για την ναυπήγηση και δρομολόγηση νέων πλοίων, στοχευμένα στις γραμμές αυτές. “Καταφέραμε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρουμε 380 εκατομμύρια μέχρι τέλος του 2029 για τις μικρές γραμμές, με την υποχρέωση της δρομολόγησης νέων πράσινων πλοίων και των πράσινων μεταφορών, στο πλαίσιο του βιώσιμου και αειφόρου μετασχηματισμού των νησιών, που εμείς στα Δωδεκάνησα έχουμε κάνει πράξη τόσες φορές” ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακούστε τον εδώ:
Πηγή RealVoice