Oι βιωματικές δραστηριότητες ή κίνητρα έχουν ξεπεράσει τα παραδοσιακά κίνητρα για διακοπές την τελευταία τετραετία, με τον COVID να ευθύνεται για τη νέα αυτή τάση.
Αυτό προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η ισπανική εταιρεία τουριστικών αναλύσεων Mabrian.
Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 400 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σχετίζονται με τον τουρισμό από το 2019 έως το 2023, χρησιμοποιώντας μεθοδολογία που βασίζεται στα Μεγάλα Δεδομένα και στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Στις βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες εντοπίστηκε ότι αποτελούν πλέον κυρίαρχο κίνητρο διακοπών, περιλαμβάνεται η ευεξία, οι δραστηριότητες και το lifestyle, η φύση, το φαγητό και η κουζίνα. Παράλληλα, ως παραδοσιακά ταξιδιωτικά θεωρούνται οι τέχνες και ο πολιτισμός, η ηλιοθεραπεία, η οικογένεια, οι αγορές και η νυχτερινή διασκέδαση.
Κατά τον διαχωρισμό των κινήτρων αυτών σε δύο διαφορετικές ομάδες, τα δεδομένα έδειξαν ότι οι βιωματικές δραστηριότητες έχουν σημειώσει αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων την τελευταία τετραετία σε σχέση με τις παραδοσιακές δραστηριότητες.
Μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, το μερίδιο των εμπειρικών κινήτρων βρισκόταν ήδη σε αναλογία 50/50 με τα παραδοσιακά κίνητρα, σε αντίθεση με τον Ιούνιο του 2019 όταν οι τέχνες και ο πολιτισμός και η ηλιοθεραπεία αντιπροσώπευαν το 41% των ταξιδιωτών κινήτρων.
Τα ενδιαφέροντα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης από ταξιδιώτες, φτάνοντας σε ιστορικά ρεκόρ, είναι οι δραστηριότητες και το lifestyle αλλά και η φύση και ευεξία. Όσον αφορά τα πρώτα δύο, τα δεδομένα δείχνουν ξεκάθαρα ότι η τάση ξεκίνησε το 2021 λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, ενώ η ευεξία παρουσιάζει σταθερή ανοδική πορεία από το 2019.
Από την άλλη πλευρά, οι παραδοσιακές δραστηριότητες οι οποίες έχουν χάσει τη σημασία τους είναι οι τέχνες και ο πολιτισμός, οι οποίες αντιπροσωπεύουν μόνο το 34% των ταξιδιωτικών κινήτρων, χάνοντας 7 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019 έως σήμερα.
Πηγή tornosnews