Ρότα για τα Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα για το νησί της Καλύμνου έβαλε σήμερα το πρωί το πλοίο ΣΑΟΝΗΣΟΣ της Saos Ferries, προκειμένου να αντικαταστήσει το ομόσταυλο πλοίο ΣΤΑΥΡΟΣ στην άγονη γραμμή, το οποίο ήρθε στο Ν.Μ.Δ. για προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης και επισκευής.
Να θυμίσουμε, ότι το πλοίο ΣΤΑΥΡΟΣ εξυπηρέτησε με συνέπεια την άγονη της Δωδεκανήσου από τον περασμένο Απρίλιο, ενώ το πλοίο ΣΑΟΝΗΣΟΣ πλήρως ανανεωμένο έκανε φέτος το καλοκαίρι το ντεμπούτο του στη γραμμή Μαντούδι – Σποράδες, σημειώνοντας μάλιστα ιδιαίτερη επιτυχία.
Το ΣΑΟΝΗΣΟΣ ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1994. Έχει χωρητικότητα 1.142gt (438 dwt), μήκος 78 μέτρα, πλάτος 12,3 μέτρα και βύθισμα 3,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 341 επιβάτες και 50 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu-Hanshin 6MX-28 diesel συνολικής ιπποδύναμης 4.076 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 16 κόμβων.
Η Saos Ferries, με προσεκτική επιλογή πλοίων δείχνει πλέον σημαντικά σημάδια ανάκαμψης στην ελληνική ακτοπλοΐα, ενώ με την απόκτηση δύο ακόμη εξαιρετικών δυνατοτήτων πλοίων (2023 και 2021) φανερώνει πλέον με δυναμικό τρόπο την πρόθεσή της να πάρει πίσω τα κεκτημένα της.
Πρόκειται για το εντυπωσιακό ταχύπλοο HSC ALCANTARA DOS και το συμβατικό πλοίο LADY, τα οποία αγοράστηκαν με σκοπό να ενσωματωθούν στην ελληνική ακτοπλοΐα. Το πρώτο αποκτήθηκε από την Ισπανική Acciona-Transmediterranea, και μετονομάστηκε σε ΝΗΣΟΣ. Ναυπηγήθηκε στα περίφημα Austal το 1996, έχει χωρητικότητα 4.859gt (355 dwt), μήκος 78,6 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα και βύθισμα 2,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 550 επιβάτες και 150 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές Ruston 16RK270 diesel και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 32 κόμβων. Πρόκειται για πλοίο με εξαιρετικές δυνατότητες που ανυπομονούμε να επισκευαστεί σύντομα και να ενταχθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Το δεύτερο πλοίο, LADY, αγοράστηκε από την Ιαπωνία τον Δεκέμβριο του 2021. Πλοίο ναυτικό, με εξαιρετική πλώρη που αυτή την περίοδο μετασκευάζεται εκτενώς το Ν.Μ.Δ., ώστε να εναρμονιστεί πλήρως με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το όμορφο ποστάλι, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία (Mitsubishi/Shimonoseki) το 2001. Έχει χωρητικότητα 1.196gt (583 dwt), μήκος 89,5 μέτρα, πλάτος 14 μέτρα και βύθισμα 4,2 μέτρα. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Niigata diesel συνολικής ιπποδύναμης 8.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.
Ο φακός του Arxipelagos.gr, είχε την τύχη να “συλλάβει” ολόκληρο τον στόλο της Saos Ferries συγκεντρωμένο στο Ν.Μ.Δ., σε μια σπάνια συνάντηση, όπου και τον απαθανάτισε αποκλειστικά για τους φίλους και αναγνώστες του.
arxipelagos.gr
Σπυρίδων Ρούσσος
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος