Η επένδυση των 220 εκατ. που μετατρέπει τη Μαρίνα της Ρόδου σε πεντάστερη
Ρόδος

Η επένδυση των 220 εκατ. που μετατρέπει τη Μαρίνα της Ρόδου σε πεντάστερη

Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει η επένδυση άνω των 220 εκατ. ευρώ που αναμένεται να μετατρέψει τη Μαρίνα της Ρόδου σε έναν πεντάστερο τουριστικό πόλο.

Το σύνθετο έργο, που πρόκειται να ολοκληρωθεί σε τέσσερις φάσεις, προβλέπει τη δημιουργία στην ευρύτερη περιοχή της μαρίνας ξενοδοχείου, πολυτελών βιλών και κατοικιών, καταστημάτων λιανικής και εστίασης και πολλαπλών χώρων ψυχαγωγίας.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει στο powergame.gr ο Θωμάς Τριανταφύλλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε., της εταιρείας που έχει αναλάβει τη διαχείριση, την ανάπτυξη και τη λειτουργία της μαρίνας: «Ήδη έχει ολοκληρωθεί η τροποποίηση χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων και τώρα είναι έτοιμες οι οριστικές μελέτες κατασκευής των λιμενικών έργων, τις οποίες θα υποβάλουμε το αμέσως επόμενο διάστημα στο αρμόδιο υπουργείο προς έγκριση. Οι νέες λιμενικές εργασίες, μάλιστα, θα ξεκινήσουν σε δύο με τρεις μήνες από τώρα. Ταυτόχρονα, σχεδιάζονται και οι μελέτες για τις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, τις οποίες θα υποβάλουμε οσονούπω για να εκδοθούν οι οικοδομικές άδειες».

Η Μαρίνα Ρόδου απέκτησε τη μορφή που έχει σήμερα το 2016, έπειτα από επένδυση ύψους 100 εκατ. ευρώ της εταιρείας. Οι νέες χρήσεις όμως που θα αποκτήσει στην ευρύτερη περιοχή της, η οποία μέχρι σήμερα ήταν πλήρως αναξιοποίητη και εγκαταλελειμμένη, δεν θα επηρεάσει την υφιστάμενη λειτουργικότητά της. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, το σύνθετο project, που έχει πολλά κοινά στοιχεία με την επένδυση του Ελληνικού, θα υλοποιηθεί βήμα-βήμα σε τέσσερις φάσεις. Πρώτα θα ξεκινήσουν τα νέα λιμενικά έργα, θα ακολουθήσει η κατασκευή των πολυτελών κατοικιών και μετά η εταιρεία θα προχωρήσει στο κομμάτι του retail και του ξενοδοχείου, ενώ στο τέλος θα κατασκευαστούν και οι βίλες.

To master plan της επένδυσης, διά χειρός του αρχιτεκτονικού κολοσσού Benoy, όπως τονίζει ο κ. Τριανταφύλλου, στοχεύει να μετατρέψει τη Μαρίνα της Ρόδου, σαν τις υπόλοιπες σύγχρονες ευρωπαϊκές μαρίνες της Μεσογείου. Ο σχεδιασμός της μάλιστα είναι προσαρμοσμένος και ακολουθεί το σχέδιο της πόλης. Αναλυτικά, ως προς τα λιμενικά έργα θα προστεθούν άλλες 180 θέσεις ελλιμενισμού στις 440 θέσεις που ήδη υπάρχουν, φτάνοντας στις 620 θέσεις, κάτι βέβαια που εξαρτάται πάντα, ανάλογα με το μέγεθος των σκαφών.

Σε ό,τι αφορά την πεντάστερη ξενοδοχειακή μονάδα, θα είναι λίγων κλειδιών, καθώς κατασκευάζεται αποκλειστικά για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της μαρίνας. Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Τριανταφύλλου, ήδη η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλα ξένα brands που δεν έχουν παρουσία στη χώρα και ειδικεύονται σε ξενοδοχεία μέσα σε μαρίνες. Συζητήσεις ωστόσο υπάρχουν και με τοπικούς επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για το εν λόγω ξενοδοχείο. Στον οικιστικό τομέα θα δημιουργηθούν συνολικά  22 πολυτελείς επαύλεις και 13 μεζονετές, οι οποίες θα απευθύνονται σε ξένους και σε Έλληνες αγοραστές, ενώ η εταιρεία ιδανικά θα ήθελε να δώσει προτεραιότητα σε Ροδίτες. Σχετικά με την τιμή τους, τα εν λόγω πολυτελή ακίνητα απευθύνονται σε επιφανείς ενδιαφερόμενους, καθώς η κατασκευή μιας κατοικίας σε μαρίνα που έχει τα θεμέλιά της στη θάλασσα έχει τριπλάσιο κόστος.

Για την κατασκευαστική φάση, η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Τριανταφύλλου δεν έχει αποφασίσει αν θα την αναλάβει εξ ολοκλήρου μόνη της, καθώς διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία, ή θα απευθυνθεί και σε άλλη κατασκευαστική εταιρεία. Το μόνο σίγουρο είναι, όπως ξεκαθαρίζει ο ίδιος, ότι στο έργο θα εμπλακούν τοπικοί εργολάβοι, μικροκατασκευαστές και μηχανικοί.

Η εν λόγω επένδυση, ωστόσο, από τότε που ολοκληρώθηκε η τροποποίηση χωροθέτησής της έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από μία ομάδα τοπικών φορέων της Ρόδου. Συγκεκριμένα, ορισμένα μέλη του ΤΕΕ Δωδεκανήσου και του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων καταγγέλλουν ότι πρόκειται για έργο μεγάλης κλίμακας, με υπέρμετρη αύξηση των όρων δόμησης και του επιτρεπόμενου ύψους των κτιρίων που ισχύουν στην περιοχή, σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Κάνουν μάλιστα λόγο ότι δημιουργείται μία νέα πόλη εντός του αστικού ιστού της υφιστάμενης, με στοιχεία ανισόρροπης ανάπτυξης, πολεοδομικής και αστικής, που θα κρύψει το παραλιακό μέτωπο.

Γι’ αυτές τις αντιδράσεις ο κ. Τριανταφύλλου δήλωσε το εξής: «Σε κάθε έργο, οποιασδήποτε κλίμακας, υπάρχουν αντιδράσεις. Επί του προκειμένου, αυτές οι αντιδράσεις εκδηλώνονται σε λάθος χρόνο. Tο έργο έχει παρουσιαστεί εδώ και τέσσερα χρόνια και σε όλο αυτό το διάστημα πέρασε από διαβούλευση, πήρε 40 περίπου πρωτογενείς εγκρίσεις από τις συναρμόδιες υπηρεσίες, από το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, εξετάσθηκε στα συναρμόδια υπουργεία, τέθηκε ενώπιον του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και εγκρίθηκε».

Σε ό,τι αφορά τον συντελεστή δόμησης και τις κατηγορίες που δέχεται η εταιρεία για κατασκευή «φαραωνικών» κτιρίων, ο ίδιος υποστηρίζει το εξής: «Ο σχεδιασμός της Μαρίνας ακολουθεί πλήρως το σχέδιο πόλεως Ρόδου και μάλιστα σε πιο ήπια μορφή. Η δόμηση των κτιρίων της Μαρίνας Ρόδου προκύπτει από το μέγεθος του οικοπέδου και από κανένα προνόμιο. Σε ό,τι αφορά το ύψος, οι κατασκευές ξεκινούν από επίπεδο ύψους που βρίσκεται 7,5 μέτρα χαμηλότερα της περιμετρικής οδού. Θα κατασκευαστούν τρία, υψηλής αισθητικής, πράσινα κτίρια, των οποίων το τελικό ύψος στον ορίζοντα θα είναι χαμηλότερο κατά 2,5-3,00 μέτρα από το κτίριο της ΔΟΥ Ρόδου».

 

Πηγή powergame.gr