Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά ναυτικά εκθέματα στο λιμάνι της Ρόδου είναι η ιταλική φρεγάτα Carlo Bergamini (F 590)
Στις 24 Μαρτίου θα αποπλεύσει από το λιμάνι της Ρόδου
Το εντυπωσιακό ιταλικό πλοίο μήκους `144 μέτρων και εκτοπίσματος 6700 τόνων ευθύς εξ αρχής κέντρισε τα βλέμματα μας.
Η φρεγάτα Carlo Bergamini της ομώνυμης κλάσης πλοίων του Marina Militare καθελκύστηκε στις 16 Ιουλίου του 2011.
Είναι ένα των 10 πλοίων FREMM-IT που ανήκει στη κατηγορία των φρεγατών γενικής χρήσης της κλάσης Carlo Bergamini. Για λόγους προστασίας από τη πανδημία δεν κατέστη δυνατό να επιβιβαστούμε στο πλοίο με τη ξενάγηση μας να περιλαμβάνει μόνον μια εξωτερική φωτογράφιση και ενημέρωση μας από τον κυβερνήτη και τον ύπαρχο του πλοίου.
Η ιταλική FREMM (F-590 «Carlo Bergamini») ξεκίνησε να ναυπηγείται το Φεβρουάριο του 2008, καθελκύστηκε τον Ιούλιο του 2011 και εντάχθηκε στον Ιταλικό Στόλο τον Μάιο του 2013.
Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 145 άτομα με μέγιστο πλήρωμα τα 200 άτομα. Ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas), με έναν στροβιλοκινητήρα LM2500+G4 μέγιστης ισχύος 42.913 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες των μέγιστης ισχύος 2.950 ίππων έκαστος, τέσσερις γεννήτριες πετρελαίου μέγιστης ισχύος 2,15 MWe (Megawatt Electric) έκαστη (για τα δύο πρώτα πλοία) και μέγιστης ισχύος 2,8 MWe (από το τρίτο πλοίο και μετά) και έναν προωθητήρα (bow thruster) μέγιστης ισχύος 1.341 ίππων. Μέγιστη ταχύτητα οι 30 κόμβοι.
Ο κύριος αισθητήρας του πλοίου είναι το ραντάρ, τεχνολογίας AESA, Kronos Naval της Leonardo μέγιστης εμβέλειας 250 χιλιομέτρων και δυνατότητας ανίχνευσης έως και 300 στόχους ταυτόχρονα. Το ραντάρ, γνωστό και ως MFRA (Multi-Functional Radar Active) αποτελεί εξέλιξη του ραντάρ EMPAR (European Multifunction Phased Array Radar) της Selex, η οποία εξαγοράστηκε από τη Leonardo.
Ο υπόλοιπος ηλεκτρονικός εξοπλισμός του πλοίου συμπληρώνεται από το ECM τύπου Nettuno 4100 και το ESM τύπου Altesse της Thales. Το πλοίο επίσης διαθέτει δυο ραντάρ ελέγχου πυρός ΝΑ-25Χ από την ιταλική Selex.
Ο ανθυποβρυχιακός εξοπλισμός αποτελείται από το σόναρ τρόπιδας UMS 4110 CL και το σόναρ μεταβλητού βάθους CAPTAS 4 (στις φρεγάτες ανθυποβρυχιακής έκδοσης). Τακτικό σύστημα των πλοίων είναι το Athena της Leonardo.
Ο οπλισμός των ιταλικών FREMM διαφέρει ελαφρά μεταξύ της έκδοσης γενικών καθηκόντων και ανθυποβρυχιακού πολέμου. Οι φρεγάτες ανθυποβρυχιακού πολέμου ενσωματώνουν δύο πυροβόλα OTO Melara των 76/62 χιλιοστών με το σύστημα Davide (Strales), το σύστημα καθοδήγησης RFGS (Radio Frequency Guidance System) και την ικανότητα βολής κατευθυνόμενων βλημάτων DART (Driven Ammunition Reduced Time of flight) εναντίων στόχων επιφανείας και αέρος (αποστολές CIWS) σε αποστάσεις μέχρι 16 χιλιόμετρα ή 6 χιλιόμετρα εναντίων βλημάτων κατά πλοίων.
Στην έκδοση γενικών καθηκόντων το ένα πυροβόλο των 76/62 χιλιοστών έχει αντικατασταθεί από το πυροβόλο OTO Breda των 127/64 χιλιοστών με ικανότητα βολής κατευθυνόμενων βλημάτων. Και οι δύο εκδόσεις ενσωματώνουν και από δύο τηλεχειριζόμενους πύργους με πυροβόλα KBA των 25 χιλιοστών.
Η αντιαεροπορική άμυνας των πλοίων βασίζεται σε έναν εκτοξευτή 16 θέσεων Sylver A50 για βλήματα Aster-30 και Aster-15, μέγιστου βεληνεκούς άνω των 100 και 30 χιλιομέτρων αντίστοιχα, με δυνατότητα τοποθέτησης και άλλων 16 θέσεων. Στον τομέα των βλημάτων κατά πλοίων οι Ιταλοί έχουν επιλέξει τα βλήματα Otomat Mk.2/A (Otomat Mk.2 Block.IV) μέγιστου βεληνεκούς άνω των 180 χιλιομέτρων.
Επίσης, τα πλοία ενσωματώνουν και δύο τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών B-515/3 για τορπίλες τύπου MU-90 Impact, ενώ επικουρικά η έκδοση ανθυποβρυχιακού πολέμου ενσωματώνει και τέσσερα βλήματα MILAS (έκδοση του Otomat Mk.2, εξειδικευμένη στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, με ικανότητα άφεσης μιας τορπίλης σε απόσταση 5-35 χιλιομέτρων από το πλοίο). Το ελικοδρόμιο τους μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα κατηγορίας NH-90 ή AW-101 Merlin.
Με πληροφορίες από defencereview.gr